דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנית הורייזון 20 20 של האיחוד האירופי 

מאת    [ 10/05/2016 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 1530 פעמים ]

תוכנית הורייזון 20 20 של האיחוד האירופי לגיוס הון לא מדלל עבור מחקר ופיתוח טכנולוגי מציעה מספר מסלולים וחשוב להבין את המשמעויות בבואכם לבחור באיזה מסלול להגיש את הבקשה לקבלת המענק.

המסלולים העיקריים המשמעותיים ביותר למשק הישראלי הנם "קול קורא", "קונסורציום FTI" ומסלול לחברות קטנות ובינוניות SME Instrument.

במאמר זה אתן מעט רקע על כל אחד מהמסלולים על מנת לתת לכם כלים חשובים לקבלת החלטה אודות המסלול המתאים ביותר עבור הפרויקט שלכם.

מסלול קול קורא:

כעקרון, האיחוד האירופי מבקש לקבל מענה לצרכים ומטרות טכנולוגיות, עסקיות, תעשייתיות, חברתיות במגוון תחומים, מפיתוח טכנולוגי חדשני ואבטחה לרבות סייבר דרך תחבורה ועד אקלים ובריאות, ולכן מפרסם האיחוד האירופי "קולות קוראים" המזמינים יזמים וחברות לבוא ולתת מענה לצורך שפורסם. לכל קול קורא שכזה ישנם תנאים ומועדים אשר יש ללמוד היטב טרם כתיבת הבקשה למענק והגשתה במסלול אך עם זאת מסלול זה מומלץ באם למיזם יש היכולת לספק מענה מדויק ואף ייחודי לצורך, היות והתחרות על התקציב הנה עם כל המדינות החברות בתוכנית ומכאן שכל מדינה מגישה את המיזמים שלה, ככל שהמענה לצורך מדויק וייחודי יותר כך גדלה ההסתברות לקבל את הכסף.

מסלול קונסורציום FTI:

מסלול זה הידוע גם בשם   Fast Track to Innovation – FTI הנו למעשה מכשיר מימוני המקדם ומעודד פורמט של גיבוש מאגדי חברות קטנים של מינימום שלושה ומקסימום חמישה משתתפים פר מאגד לצורך שיתוף פעולה עסקי במהלו ישתפו פעולה חברי המאגד בפיתוח הטכנולוגיה ואף ביצירת POC של ממש ובכך גם יקדמו את הנעת הכלכלה האירופאית. המדובר בתקציב לפיתוח של עד 3 מיליון יורו בתמיכה של 70% מההוצאות על ידי האיחוד האירופי (ארגונים ללא מטרות רווח יקבלו 100% תמיכה). יתרונות המסלול הנן הסתברות גבוהה יותר (סטטיסטית) לקבלת המענק שכן אחוז האישורים הנו גבוה יותר במסלול זה מאשר במסלולים אחרים ובניגוד לקול הקורא העוסק במענה לצורך ספציפי כאן ניתן להגיש בקשה בכל תחום טכנולוגי ללא כל הגבלה על הנושא ובלבד שבונים את הפורמט של המאגד בצורה נכונה.

מסלול לחברות קטנות ובינוניות SME Instrument.

על מנת לעודד חדשנות טכנולוגית ולסייע למיזמים ולחברות בשלב התחלתי לצלוח את "עמק המוות" (סך כל הכסף או יכולות המימון שיש ליזמים לפני גיוס הון ראשוני לפתח "דמו" או טכנולוגיה בסיסית) יצר האיחוד האירופי מנגנון המסייע לחברות קטנות ובינוניות על פי רמת המוכנות הטכנולוגית שלהן (מסלולים מקבילים במדען הראשי לתנופה ול "חברות מתחילות") תחת הגדרת מאד ברורה של TRL  - Technical Readiness Level.

למסלול זה 3 תתי מסלולים:

Phase 1: מקביל למסלול תנופה של המדען הראשי (תנופה: עד 200,000 ש"ח), מטרתו לסייע במימון הוכחת היתכנות טכנולוגית של הרעיון או המיזם, ולסייע בפעילויות כגון מחקר שוק, רישום פטנט וקניין רוחני, כל אלו על בסיס תוכנית עסקית טכנולוגית אותה יש להכין ולהגיש. סכום המימון הנו 50,000 אירו.

Phase 2: מקביל למסלול חברות מתחילות של המדען הראשי (חברות מתחילות: עד 5,000,000 ש"ח) מימון אשר מטרתו להפוך את המיזם משלב הרעיון למוצר של ממש, המדובר במימון כל פעילויות המחקר והפיתוח לרבות בניית אבטיפוס, מחקר ופיתוח עד שלב של טכנולוגיה פעילה בשלה למכירות. סכום המימון הנו מ 500,000 עד 2,500,000 אירו.

Phase 3: תמיכה למסחור המקדמת את היישום של הפתרונות החדשניים באמצעות מתן גישה ותמיכה מטעם האיחוד האירופי לקידום המוצר מול לקוחות ושותפים פוטנציאליים.

כל מיזם אשר אושר על ידי האיחוד האירופי הנו זכאי לאימון ולחניכה לפי תת המסלול אשר אושר לו, Phase 1 זכאי ל 3 ימים, Phase 2 זכאי ל עד 12 ימים ואימון זה יועבר על ידי מאמנים עסקיים מטעם האיחוד האירופי מהטעם שהאיחוד האירופי מבקש לתמוך ולסייע ולהקנות כלים אפקטיביים לאותם מיזמים אותם הוא מממן להפוך לחברות מצליחות.

כעקרון יתרונות להגשה, באופן כללי בתוכנית הורייזון 20 20 הנן זמן קצר יחסית לתשובה – כ 3 חודשים, אין דרישה למימון משלים כפי שיש במסלולי גיוס ההון הלא מדלל של המדען הראשי (בתוכניות המקבילות של מאגדים, קרן המו"פ, מסלול חברות מתחילות על תתי המסלולים סייבר, בני מיעוטים, דתיים וכו למרות שלמדען הראשי היתרונות שלו), לא קיימות מגבלות על הקניין הרוחני ואין דילול בגין המענק, אין דרישה (בשונה מהמדען הראשי) להחזר תמלוגים בגין המענק, מי שמקבל את המענק זכאי ליהנות מחניכה ואימון עסקי על ידיד מומחים מטעם האיחוד האירופי, ועוד יתרונות רבים.

 

גיא חורש, מנכ"ל ומייסד טארגט יעוץ וליווי עיסקי, הנו מומחה לגיוסי הון לא מדלל מהמדען הראשי ומהאיחוד האירופי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב